WHEN YOU HEAR SHIP NAME TITANIC...YOU THINK YOU KNOW ALL ! MOST EVEN DONT KNOW IT WAS 3 SHIP SAME KIND...LIES MUST SUNK..DOWN IS PART 2 WHY CATHOLIC JESUITS WAS BEHIND THIS.
KUN KUULET LAIVAN NIMEN TITANIC...LUULET TIEDÄN KAIKEN...SUURIN OSA EI EDES TIEDÄ OLI 3 LAIVAA SAMANKALTAISTA. VALHE TÄYTYY UPOTTAA...ALHAALLA OSA 2. MIKSI KATOLINEN KIRKKO JA JESUIITAT OLI KAIKEN TAKANA ?
3.LAIVAA ESITTELY 3. SHIP PRESENTATION
1...OLYMPIA SHIP/LAIVA WHITE STAR LINE
2. TITANIC SHIP/LAIVA WHITE STAR LINE
3. BRITANNIA SHIP/LAIVA WHITE STAR LINE
THEY DO WAR TIME THAT HOSPITAL
1. SHIP OLYMPIA ...1 LAIVA OLYMPIA
https://fi.wikipedia.org/wiki/RMS_Olympic
RMS Olympic (tai S/S Olympic) oli Titanicin ja Britannicin sisarlaiva
Sisaralustensa tavoin Olympic kuului White Star Linen Olympic-luokkaan ollen sen ensimmäinen alus.
OLYMPIA....
Alus laskettiin vesille 20. lokakuuta 1910.[1] Alus lähti neitsytmatkalleen 14. kesäkuuta 1911 Southamptonista, Englannista, ja saapui New Yorkiin 21. kesäkuuta.
ALUKSEN KAPTEENI ? KUKA ?
Olympic pystyi kuitenkin palaamaan takaisin Southamptoniin korjattavaksi kaksi osastoa vedellä täyttyneenä. Tuolloin aluksen päällikkönä toimi Edward J. Smith,
Alus laskettiin vesille 20. lokakuuta 1910.[1] Alus lähti neitsytmatkalleen 14. kesäkuuta 1911 Southamptonista, Englannista, ja saapui New Yorkiin 21. kesäkuuta.
KUN KUULET LAIVAN NIMEN TITANIC...LUULET TIEDÄN KAIKEN...SUURIN OSA EI EDES TIEDÄ OLI 3 LAIVAA SAMANKALTAISTA. VALHE TÄYTYY UPOTTAA...ALHAALLA OSA 2. MIKSI KATOLINEN KIRKKO JA JESUIITAT OLI KAIKEN TAKANA ?
3.LAIVAA ESITTELY 3. SHIP PRESENTATION
1...OLYMPIA SHIP/LAIVA WHITE STAR LINE
2. TITANIC SHIP/LAIVA WHITE STAR LINE
3. BRITANNIA SHIP/LAIVA WHITE STAR LINE
THEY DO WAR TIME THAT HOSPITAL
1. SHIP OLYMPIA ...1 LAIVA OLYMPIA
https://fi.wikipedia.org/wiki/RMS_Olympic
RMS Olympic (tai S/S Olympic) oli Titanicin ja Britannicin sisarlaiva
Sisaralustensa tavoin Olympic kuului White Star Linen Olympic-luokkaan ollen sen ensimmäinen alus.
OLYMPIA....
Alus laskettiin vesille 20. lokakuuta 1910.[1] Alus lähti neitsytmatkalleen 14. kesäkuuta 1911 Southamptonista, Englannista, ja saapui New Yorkiin 21. kesäkuuta.
ALUKSEN KAPTEENI ? KUKA ?
Olympic pystyi kuitenkin palaamaan takaisin Southamptoniin korjattavaksi kaksi osastoa vedellä täyttyneenä. Tuolloin aluksen päällikkönä toimi Edward J. Smith,
Lippuvaltio | Yhdistynyt kuningaskunta |
Kotipaikka | Liverpool |
Omistaja | White Star Line |
Rakennustelakka | Harland and Wolff, Belfast |
Vesillelasku | 20. lokakuuta 1910 |
Neitsytmatka | 14. - 21. kesäkuuta 1911 Southamptonista New Yorkiin |
Status | romutettu 1935-1937 |
Pituus | 269 m |
Bruttovetoisuus | 45 324 brt |
Nopeus | 21 kn |
Sisaralukset | RMS Titanic ja Britannic |
Alus laskettiin vesille 20. lokakuuta 1910.[1] Alus lähti neitsytmatkalleen 14. kesäkuuta 1911 Southamptonista, Englannista, ja saapui New Yorkiin 21. kesäkuuta.
OLYMPIA LAIVAN ...KAPTEENI SMITH OHJAA...
TRAAGINEN TÖRMÄYS JOKA JOHTI VAKUUTUSYHTIÖ KIELTÄYTYMISEEN EMME VAKUUTA OLYMPIA LAIVAA ENÄÄ...WHITE STAR YHTIÖLLÄ KÄSISSÄ TALOUSKATASTROFI TITANIC RAKENTEILLA JA HEILLÄ JO 1 LAIVA ROMUNA..
OLYMPIA JA HAWK SOTALAIVAN TÖRMÄYS TÄSSÄ JÄLJET TÖRMÄYKSESTÄ MIETI ETTÄ TÄMÄ ON OLYMPIA LAIVA JA PIDÄ MIELESSÄ MIKSI TITANICIN PITI AJAA JÄÄVUOREEN...
Then suddenly, even before the Olympic had finished signalling the cruiser HMS Hawke was off Egypt Point and it was obvious that both vessels were ..
Syyskuun 20. päivänä, vuonna 1911 Olympiciin törmäsi Britannian kuninkaallisen laivaston HMS Hawke. Törmäyksen voimasta alus sai kolmen metrin pituisen repeytymän tyyrpuurin puoleiseen kylkeensä, ja myös vaurioita vedenalaiseen runkoon. Myös aluksen tyyrpuurin puoleinen potkuriakseli vääntyi niin pahoin, että se ja - potkuri jouduttiin vaihtamaan Belfastissa. HMS Hawke selvisi turmasta murskaantuneella keulalla. Olympic pystyi kuitenkin palaamaan takaisin Southamptoniin korjattavaksi kaksi osastoa vedellä täyttyneenä. Tuolloin aluksen päällikkönä toimi Edward J. Smith, josta tuli vajaan vuoden päästä epäonnisen RMS Titanicin päällikkö.
2. SHIP CAPTAIN ?? DID YOU KNOW THAT ? 2 LAIVAN KAPTEENI TIESITKÖ TÄMÄ ?? KAIKKI MUISTAVAT HÄNET TITANICIN
KAPTEENINA, HÄN SAI UUDEN LAIVAN OLYMPIAN ROMUTTI SEN ! LUULETKO , ETTÄ HÄN SAISI YHDEN MATKAN AJAKSI ENNEN ELÄKETTÄ TOISEN UUDEN LAIVAN ROMUTETTAVAKSI , MINÄ EN USKO ! HÄN AJOI OLYMPIA LAIVAN JÄÄVUOREEN TITANICIN NIMISENÄ SIINÄ SYY ...
Edward J. Smith
UNDERSTAND THIS MAN WAS OLYMPIA SHIP CAPTAIN...HOWEVER THEY REMEMBER HIM WRONG SHIP CAPTAIN ??? YES HE WAS OLYMPIA CAPTAIN ...(THEY CHANGE SHIP NAME ALL KNOW HIM HE WAS TITANIC CAPTAIN ! SURE HE WAS ! THEY CHANGE SHIP NAME. I TELL LATER..WHY ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Edward_J._Smith
https://www.encyclopedia-titanica.org/titanic-victim/edward-john-smith.html
Alus laskettiin vesille 20. lokakuuta 1910.[1] Alus lähti neitsytmatkalleen 14. kesäkuuta 1911 Southamptonista, Englannista, ja saapui New Yorkiin 21. kesäkuuta. Syyskuun 20. päivänä, vuonna 1911 Olympiciin törmäsi Britannian kuninkaallisen laivaston HMS Hawke. Törmäyksen voimasta alus sai kolmen metrin pituisen repeytymän tyyrpuurin puoleiseen kylkeensä, ja myös vaurioita vedenalaiseen runkoon. Myös aluksen tyyrpuurin puoleinen potkuriakseli vääntyi niin pahoin, että se ja - potkuri jouduttiin vaihtamaan Belfastissa. HMS Hawke selvisi turmasta murskaantuneella keulalla. Olympic pystyi kuitenkin palaamaan takaisin Southamptoniin korjattavaksi kaksi osastoa vedellä täyttyneenä. Tuolloin aluksen päällikkönä toimi Edward J. Smith, josta tuli vajaan vuoden päästä epäonnisen RMS Titanicin päällikkö.
SURE
TITANICIN UNOHDETTU TOTUUS - katolisen kirkon jesuiitat upottivat aluksen Vatikaani ottaa haltuunsa Yhdysvaltain pankkilaitoksen.
.8.32 minuuttia
OLI TARPEEEN TUHOTA AMERIKAN VAPAUS JA TUODA PAAVI MAILMAA DOMINOIVAKSI VALLAKSI...
TIETYSTI LAIVA PITI RAKENTAA PROTESTANTTISELLA ALUEELLA JOTA
PAAVI VIHASI BELFASTISSA... KUN ANNETAAN NÄPÄYS TYÖNTEKIJÖIDEN JA LAIVANTEKIJÖILLE KUNNIALLE HEILTÄ OTETTIIN KUNNIA, SEKIN POIS..JOTEN PALAUTETAAN SE ,SIELLÄ OSATTIIN RAKENTAA KYLLÄ...
FINNISH VICTIMS...HERE AGAIN..... IN (OLYMPIA) NAME CHANGE TITANIC.... SUOMALAISET UHRIT JÄLLEEN (OLYMPIA) LAIVASSA JOKA TITANICIN NIMELLÄ SEILASI.. ON IRONISTA ETTÄ SUOMESSA ON HELSINGISSÄ OLYMPIA LAIVA TERMINAALI SATTUMAAKO ?? EN USKO... THERE IS IN HELSINKI OLYMPIA SHIP TERMINAL NAME OLYMPIA...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Olympiaterminaali
UHRIT: TAI PELASTUNEET Laskin 60 kpl suomalaisia puuttuu mm helsinkiläinen 1 luokan matkustaja insinööri Tiedän tämän eräältä videolta joka minulla on ! kun internettiin tulee liitän tänne 3.LUOKAN LAIVAMATKUSTAJAT VALKOISELLA VÄRILLÄ KUOLLEET SINISELLÄ SELVINNEET.
Gustaffson, Mr Alfred Ossian
Gustaffson, Mr Anders Vilhelm
Gustaffson, Mr Johan Birger
Johanson, Mr Jakob Alfred
Sundman, Mr Johan Julian
Kun luin matkustajaluetteloita oli aivan käsittämätöntä rohkeutta monilla kristityillä tämä käy ilmi matkustajaluetteloista ! Se on upeaa niistä voisi ihan oman kootun blogin laittaa tai jatkaa tätä vain tähän! Oli siellä siellä sellaisia jotka pakenivat Muslimihallintoa olivat vainottuja jo titanicin aikaan turkissa tulevat vainoa pakoon ja osa hukkui tai osa selvisi amerikkaan asti !
outo nimestani tuleva gematria arvoHenry Johannes sisään juutalaisten gematriassa on yhtä suuri kuin: 1367
1367 : h8e5n40r80y4000j600o50h81n40n40e5sValkoinen Tähti Linja on juutalainen gematriassa on yhtä suuri kuin: 1367
White Star Line in Jewish Gematria equals: 1367
se on sama kuin titanicin varustamosta tuleva arvow900h8i9t100e50s90t100a1r800l20i9n40e5
Les liens ci-dessus sont pour l'internet, je ne suis pas responsable de leur contenu!
yllä olevat linkit ovat etsitty internetistä ,en ole vastuussa niiden sisällöstä
2. SHIP CAPTAIN ?? DID YOU KNOW THAT ? 2 LAIVAN KAPTEENI TIESITKÖ TÄMÄ ?? KAIKKI MUISTAVAT HÄNET TITANICIN
KAPTEENINA, HÄN SAI UUDEN LAIVAN OLYMPIAN ROMUTTI SEN ! LUULETKO , ETTÄ HÄN SAISI YHDEN MATKAN AJAKSI ENNEN ELÄKETTÄ TOISEN UUDEN LAIVAN ROMUTETTAVAKSI , MINÄ EN USKO ! HÄN AJOI OLYMPIA LAIVAN JÄÄVUOREEN TITANICIN NIMISENÄ SIINÄ SYY ...
Edward J. Smith
UNDERSTAND THIS MAN WAS OLYMPIA SHIP CAPTAIN...HOWEVER THEY REMEMBER HIM WRONG SHIP CAPTAIN ??? YES HE WAS OLYMPIA CAPTAIN ...(THEY CHANGE SHIP NAME ALL KNOW HIM HE WAS TITANIC CAPTAIN ! SURE HE WAS ! THEY CHANGE SHIP NAME. I TELL LATER..WHY ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Edward_J._Smith
https://www.encyclopedia-titanica.org/titanic-victim/edward-john-smith.html
Alus laskettiin vesille 20. lokakuuta 1910.[1] Alus lähti neitsytmatkalleen 14. kesäkuuta 1911 Southamptonista, Englannista, ja saapui New Yorkiin 21. kesäkuuta. Syyskuun 20. päivänä, vuonna 1911 Olympiciin törmäsi Britannian kuninkaallisen laivaston HMS Hawke. Törmäyksen voimasta alus sai kolmen metrin pituisen repeytymän tyyrpuurin puoleiseen kylkeensä, ja myös vaurioita vedenalaiseen runkoon. Myös aluksen tyyrpuurin puoleinen potkuriakseli vääntyi niin pahoin, että se ja - potkuri jouduttiin vaihtamaan Belfastissa. HMS Hawke selvisi turmasta murskaantuneella keulalla. Olympic pystyi kuitenkin palaamaan takaisin Southamptoniin korjattavaksi kaksi osastoa vedellä täyttyneenä. Tuolloin aluksen päällikkönä toimi Edward J. Smith, josta tuli vajaan vuoden päästä epäonnisen RMS Titanicin päällikkö.
Vaikka joidenkin lähteiden mukaan Smithin oli tarkoitus vetäytyä eläkkeelle linjalaiva RMS Titanicin neitsytmatkan jälkeen, hän aikoi Halifaxin paikallislehden mukaan pysyä Titanicin kapteenina, kunnes yhtiö saisi suuremman aluksen. 14. huhtikuuta Titanic törmäsi Pohjois-Atlantillajäävuoreen ja upposi. Smith hukkui laivansa mukana määrättyään pelastamaan naiset ja lapset ensin.
Hänen ruumiinsa kohtalosta on sekavaa tietoa: joissakin lähteissä kerrotaan, että hänet olisi löydetty pinnalta ja tunnistettu rinnassa olleesta, Gibraltarinkalliota esittäneestä tatuoinnista[1]. Toiset lähteet taas väittävät, että hän olisi sulkeutunut umpinaiseen ohjaushyttiin varmistaakseen, että menisi aluksensa mukana pohjaan. Mikään virallinen lähde ei kuitenkaan vahvista kumpaakaan väitettä. Hän ei kuitenkaan ollut eloonjääneiden joukossa eikä hänen ruumistaan ainakaan virallisesti löytynyt.[2]
Walter Lordin mukaan[3] oli varsin selvää, että kaikesta taidostaan huolimatta edes kapteeni Smith ei ollut kyllin pätevä Titanicin kapteeniksi – koska kukaan ei ollut. Laiva oli liian paljon suurempi kuin mikään siihenastisista aluksista, ja sen ohjailuun pätivät aivan omat sääntönsä, jotka opittiin vasta paljon myöhemmin vielä suurempien laivojen, kuten ranskalaisen S/S Normandien ja RMS Queen Maryn valmistuttua. Lord mainitsee erikseen, että moni pelastunut kummasteli sitä, että koko alkumatkan alus teki pieniä suunnanmuutoksia – aivan kuin koululaiva. Kapteeni Smith oli todennäköisesti huomannut laivan olevan tavoiltaan omaleimainen ja siksi hän halusi perehtyä sen ominaisuuksiin.
kommenttini...tottakai laivan ominaisuudet oli törmäyksen jäljiltä sen suoruus laivana oli mennyt viimeisessä videossa selviää 3 mailin kurssimuutos jotta varmasti alus ajaa jäävuorialueeseen selvä kuutamoilta näkyvyys hyvä....saman varustamo california laiva odotti lämpimien huopien kera mutta antoi kapteenin nukkua.
olympia potkuri nro 400 oli vääntynyt joten rakenteilla olevasta telakalla olleelta titanicilta otettiin potkuri nro 401 olympiaan joka löytyikin tuolla numerolla todistaen myös kyseessä on olympia laiva nimenvaihdolla titaniciksi.. kun tutkit olympia laivan historiaa...pitää sinun kysyä itseltäsi voisiko romulaivan historia olla niin kunniakas ? uusi tilalle tullut laiva selittää kunniakkaan historian, sillä laivan nimellähän ajettiin vielä kuljettiin kauan. katso kohta laivan palvelus upotti sukellusveneen törmäämällä, oli 1 mailmansodan joukkojenkuljetusalus yms 1920 takaisin matkustajaliikenteeseen..1934 törmäsi jälleen majakkalaivaan joka upposi ja 7 kuoli...t
olympia potkuri nro 400 oli vääntynyt joten rakenteilla olevasta telakalla olleelta titanicilta otettiin potkuri nro 401 olympiaan joka löytyikin tuolla numerolla todistaen myös kyseessä on olympia laiva nimenvaihdolla titaniciksi.. kun tutkit olympia laivan historiaa...pitää sinun kysyä itseltäsi voisiko romulaivan historia olla niin kunniakas ? uusi tilalle tullut laiva selittää kunniakkaan historian, sillä laivan nimellähän ajettiin vielä kuljettiin kauan. katso kohta laivan palvelus upotti sukellusveneen törmäämällä, oli 1 mailmansodan joukkojenkuljetusalus yms 1920 takaisin matkustajaliikenteeseen..1934 törmäsi jälleen majakkalaivaan joka upposi ja 7 kuoli...t
https://fi.wikipedia.org/wiki/RMS_Olympic
Huomaa ero rakennettavien Titanic-valokuvien välillä ja sen jälkeen, kun kaksi alusta on vaihtanut identiteettejä.
Kuka tietää?
Mutta nyt tiedämme ...
Huomaa ero rakennettavien Titanic-valokuvien välillä ja sen jälkeen, kun kaksi alusta on vaihtanut identiteettejä.
Kuka tietää?
Mutta nyt tiedämme ...
KATSO SAMA KUIN OLYMPIALAIVALLA OHUET IKKUNAT...
Titanic- The Ship that Never Sank- Insurance Scam Exposed
Was the Titanic SWITCHED with the Olympic? Take a look at this! | Titánico 2017 8 MIN
Lyyra esiintyy usein antiikin Kreikan taideteoksissa, mm. ennustamisen, lääkintätaidon, runouden ja musiikin jumala Apollon pitelee lyyraa kädessään.
SUOMALAISILLA EPÄJUMALAN LYYRA MERKKINÄ YLIOPPILAALLA..
SUOMALAISILLA EPÄJUMALAN LYYRA MERKKINÄ YLIOPPILAALLA..
Apollon on helppo tunnistaa antiikin taiteessa tunnusmerkeistään, laakeriseppeleestä ja lyyrasta, joista on tullut mm. Suomessa yliopistosivistyksen tunnuksia.
EPÄJUMALA..
Apollon (m.kreik. Ἀπόλλων, roomalaisten Apollo) on jumala kreikkalaisessa ja roomalaisessa mytologiassa.
MUISTA TITANIC ESIINTYI ERÄÄSSÄ ROMAANISSA TITANIN NIMELLÄ... EHKÄ TARKOITUS OLI TODELLA UPOTTAA TITAN...alkuaankin ...uusi mailman järjestys on ihan viimeaikaisissa videossakin...
EPÄJUMALA..
Apollon (m.kreik. Ἀπόλλων, roomalaisten Apollo) on jumala kreikkalaisessa ja roomalaisessa mytologiassa.
MUISTA TITANIC ESIINTYI ERÄÄSSÄ ROMAANISSA TITANIN NIMELLÄ... EHKÄ TARKOITUS OLI TODELLA UPOTTAA TITAN...alkuaankin ...uusi mailman järjestys on ihan viimeaikaisissa videossakin...
What if the Titanic was switched?
MITÄPÄ KUN TITANIC OLI VAIHDETTU ?
IT...WAS TOTTAKAI OLI VAIHDETTU...
}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}
part 2 osa ....KATOLISET JESUIITAT JA UUDEN MAILMANJÄRJESTYKSEN TAVOITE SAADA 3 MAILMANSODANKAUTTA UUSI MAILMANJÄRJESTYS ON OVEN EDESSÄ...
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
TITANIC Untold Truth - Catholic Churchs Jesuits sunk the ship for Vatican take over of US banking
.8.32 minuuttia
kertoo ketkä mailman rikkaimmat vastustivat pankkia... he kuolivat guggenheim astor,
ketkä oli kutsuttu laivalle ja kuinka jesuiittojen henkiilöt jäivät viime hetkessä pois laivalta sairauteen vedoten..
NÄMÄ KOKOONTUIVAT SAADAKSEEN PANKIN...AMERIKALTA NYKYISIN REVERVE BANK JOTA EI AMERIKKA OMISTA... THIS WAS MEETING TO GET BANK IT NOW NOT OWN AMERICAN NATION ...ANYMORE KENNEDY TRY TO GET BACK ...KENNEDY YRITTI SAADA TAKAISIN...
NÄMÄ KOKOONTUIVAT SAADAKSEEN PANKIN...AMERIKALTA NYKYISIN REVERVE BANK JOTA EI AMERIKKA OMISTA... THIS WAS MEETING TO GET BANK IT NOW NOT OWN AMERICAN NATION ...ANYMORE KENNEDY TRY TO GET BACK ...KENNEDY YRITTI SAADA TAKAISIN...
OLI TARPEEEN TUHOTA AMERIKAN VAPAUS JA TUODA PAAVI MAILMAA DOMINOIVAKSI VALLAKSI...
PAAVI VIHASI BELFASTISSA... KUN ANNETAAN NÄPÄYS TYÖNTEKIJÖIDEN JA LAIVANTEKIJÖILLE KUNNIALLE HEILTÄ OTETTIIN KUNNIA, SEKIN POIS..JOTEN PALAUTETAAN SE ,SIELLÄ OSATTIIN RAKENTAA KYLLÄ...
EDWARD J.SMITH KAPTEENI OLI ITSE MYÖS JESUIITTA JOKA NOUDATTI MÄÄRÄYKSIÄ KATKERAAN LOPPUUN ASTI ..MITÄ VAIHTOEHTOJA HÄNELLÄ OLI ? 42 MINUUTIN VIDEOLLA 10-15 MINUUTIN KOHDALLA...
Why Did The Jesuits Build Sink The Titanic 3 MINUTES 15 SEK.. MIKSI ? JESUIITAT RAKENSIVAT ALUKSEN UPOTTAAKSEEN ....
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
OSA 1.. AMERIKAN VALTIONPANKIN KAAPPAUS...titanicissa kuolivat rikkaimmat asiaa vastustaneet heidät eliminoitiin...vastustamasta asiaa...
= toteutui...fed ei ole amerikan kansan..amerikka lainaa rahaa ja maksaa korkoa yksityiselle pankille...
osa 2.. = toteutui 1 mailmansota... se oli tavoite..
osa 3. = toteutui 2 mailmansota se oli tavoite 3 mailmansodan kautta uuteen mailmanjärjestykseen...
osa 4= 3 mailmansota...warning...trump sanoi on tyyntä myrskyn edellä nyt ei ole kauan kun rytisee ja paukkuu...
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
I HAVE DONE 2013---2015---2017 TREE BLOGI FOR TITANIC.. OR BECAUSE IT IS 3 SHIP ...OLEN TEHNYT 3 BLOGIA 3 LAIVAN MUISTOKSI..JA UHRIEN... TOTUUDEN..
I DO IN 2013 TITANIC... BLOG.. http://tttooit.blogspot.fi/2013/12/what-is-coming-on-this-blogi-what-i.html
FINNISH VICTIMS...HERE AGAIN..... IN (OLYMPIA) NAME CHANGE TITANIC.... SUOMALAISET UHRIT JÄLLEEN (OLYMPIA) LAIVASSA JOKA TITANICIN NIMELLÄ SEILASI.. ON IRONISTA ETTÄ SUOMESSA ON HELSINGISSÄ OLYMPIA LAIVA TERMINAALI SATTUMAAKO ?? EN USKO... THERE IS IN HELSINKI OLYMPIA SHIP TERMINAL NAME OLYMPIA...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Olympiaterminaali
UHRIT: TAI PELASTUNEET Laskin 60 kpl suomalaisia puuttuu mm helsinkiläinen 1 luokan matkustaja insinööri Tiedän tämän eräältä videolta joka minulla on ! kun internettiin tulee liitän tänne 3.LUOKAN LAIVAMATKUSTAJAT VALKOISELLA VÄRILLÄ KUOLLEET SINISELLÄ SELVINNEET.
Alhomäki, Mr William Rudolf
* 1892, Salo, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Maksoi lipustaan £ 22 2s eli 561 Suomen markkaa, hintaan sisältyi junamatka Astoriin, Oregoniin, mikä oli hänen määränpäänsä. Nousi Titanicille Southamptonissa, ei tietoa tapahtumista uppoamisen aikana
* Ruumista ei ainakaan tunnistettu, jos edes löydettiin. Sukulaiset saivat myöhemmin £ 50 korvauksen avustusrahastosta.
Andersson, Miss Erna Alexandra
* 1895, Ruotsinpyhtää, Suomi - ?, ?
* Nousi Titanicille Southamptonissa määränpäänään New York . Pelastui laskosveneessä D, majoitettiin New Yorkiin saavuttaessa Union League –kotiin yhdessäMaria Backströmin kanssa . Jäi New Yorkiin ja toimi kotimaan ihmisten auttajana. Käväistyään Suomessa 1913 Erna muutti pysyvästi Michiganiin ja meni naimisiin suomalaisen miehen kanssa (nimeltään Johansson).
Backström, Mr Karl Alfred
* 14.1.1880, Ruotsinpyhtää, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Lipun hinta £ 25 7s . Oli asunut jo Amerikassa ennen vuotta 1911, mutta palasi tuolloin Suomeen ja meni naimisiin Maria Gustafssonin kanssa. Pian hän sai houkuttelevan työtarjouksen rakennushommien esimiehenä Amerikasta ja lähti matkaan yhdessä vaimonsa sekä Marian kahden veljen kanssa, joiden piti myös tulla samaan paikkaan töihin . Nousi Titanicille Southamptonissa yhdessä Marian sekä Johan ja Anders Gustaffssonin kanssa
* Ruumista ei koskaan löydetty . Vaimo Maria sai myöhemmin korvauksia £ 325
Backström, Mrs Maria Mathilda
* 28.7.1878, Ruotsinpyhtää, Suomi – 30.6.1947, Keitala, Suomi
* Lipun hinta £ 25 7s . Oli käynyt USA:ssa ennen vuotta 1911, mutta palasi tuolloin kotiin ja meni naimisiin lapsuuden-ystävä Karl Backströmin kanssa. Seuraavana vuonna pariskunta aloitti matkansa Amerikkaan työpaikan perässä. Nousi Titanicille Southamptonissa ollessaan kuudennella kuulla raskaana ja kirjoitettuaan viikkoa aikaisemmin ’kaikki on hyvin’ –kirjeen kotiin . Uppoamisyönä ei ollut halukas nousemaan pelastusveneeseen, mutta aviomies sai hänen päänsä käännettyä ja Maria nousi laskosvene D:hen. Aviomiehensä lisäksi Maria menetti kaksi veljeään. Majoitettiin New Yorkissa Union League -kotiin, palasi White Starin kustantamana heti takaisin Suomeen toukokuun 9 päivänä. Synnytti kesäkuussa terveen tyttövauvan, Alfhild Marian.
Berglund, Mr Karl Ivan Sven
* 24.1.1890, Ahvenanmaa, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Muurari Karl Berglundin sekä Emma Rydbergin poika, työskenteli tavallisena työmiehenä. Rakennusmies ja ystävä Alfred Rindell, joka oli vieraillut Karlin luona 1911, vakuutti tämän löytävän helposti työtä USA:sta ja suostutteli hänet matkaan. Alfred jopa lähetti ystävälleen rahaa matkalippuihin. Nousi Titanicille Southamptonissa lähetettyään vanhemmilleen laivan kuvalla varustetun kortin. Kortti ja tieto uppoamisesta saapuivat Suomeen samana päivänä, mutta kesti joitakin päiviä ennen kuin tieto Karlin kohtalosta vahvistui.
* Ruumista ei koskaan löydetty, vanhemmat saivat korvauksia £ 75
Gustaffson, Mr Alfred Ossian
* 1892, Ahvenanmaa, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Asui Waukeganissa, Chicagossa ja oli ennen Titanicille nousemistaan käynyt tapaamassa äitiään kotona Suomessa. Oli palaamassa kotiinsa astuessaan laivaan Southamptonissa. Ei matkustanut Englantiin Hangon vaan Ruotsin Gothenburgin kautta, minkä takia hänet on usein listattu ruotsalaiseksi matkustajaksi.
* Ruumista ei koskaan löydetty.
Gustaffson, Mr Anders Vilhelm
* 5.4.1875, Ruotsinpyhtää, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Äiti Maria Lovisa Gustaffson, ei ollut naimisissa ja työskenteli maanviljelijänä. Oli käynyt Amerikassa jo aiemminkin, muttei kuitenkaan asettunut sinne asumaan. Lopulta hänelle ja hänen veljelleen Birgerille tarjottiin rakennustyötä USA:sta. Tarjoaja oli heidän lankonsa Karl Alfred Backström, joka myöskin nousi Titanicille yhdessä vaimonsa Mathildan kanssa.
* Ruumis numero 98, löydettiin ja haudattiin mereen. Sukulaisille maksettiin korvauksia £ 75
Gustaffson, Mr Johan Birger
* 15.6.1883, Ruotsinpyhtää, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Äiti Maria Lovisa Gustaffson, työskenteli maanviljelijänä ja oli naimisissa Jenny Johanssonin kanssa. Pariskunnalla oli kolme lasta, joista nuorin, Anna Greta, syntyi kuukautta ennen matkaa Titanicilla. Uusi talo oli valmistunut Keitalaan ja Johanin tarkoituksena olikin joko asettua sinne asumaan tai sitten tuoda perheensä myöhemmin perässään USA:han. Hänelle ja hänen veljelleen Andersille tarjottiin rakennustyötä USA:sta. Tarjoaja oli heidän lankonsa Karl Alfred Backström, joka myöskin nousi Titanicille yhdessä vaimonsa Mathildan kanssa.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Vaimo Jennylle maksettiin korvauksia £ 250
Hakkarainen, Mrs Elin Matilda
* 1888, Suomi – 1957, Weirton, West Virginia
* Joissakin matkustajalistoissa etunimi on Ellen . Meni naimisiin Pekka Hakkaraisen kanssa 3 kuukautta ennen kuin kaksikko nousi Titanicille Southamptonissa. Määränpäänä oli Monessen, PA. Hänen sisaruksensa asuivat jo Amerikassa, ja he olivat lähettäneet postia pikkusiskolleenPekan matkassa, mikä oli johtanut Pekan ja Elinin rakastumiseen. Törmäyksen jälkeen aviomies lähti kannelle tilannetta tutkimaan. Elinin lopultakin noustessa ylös ei Pekka ollut palannut, ja puolipukeissa Elin lähti pelastusliivit mukanaan kansille hortoilemaan. Lopulta hän löysi stuertin, joka ohjasi joukon kolmannen luokan matkustajia venekannelle. Etsi kannella miestään taukoamatta, kunnes hänet lopulta asetettiin aivan viime hetkillä pelastusveneeseen 15. Oli lähellä pudota veneen ja laivankaiteen väliin, mutta hänet saatiin kiskottua veneen kyytiin. AviomiesPekka hukkui, Elin sai £ 50 korvauksia. Oli pelastumisen jälkeen jonkin aikaa St. Vincentin sairaalassa ja jatkoi sitten sieltä Monesseniin. Muutti 1917 Länsi-Virginiaan, meni naimisiin Emil Nummen kanssa ja sai pojan, Geraldin.
Hakkarainen, Mr Pekka Pietari
* 1884, Kuopion maalaiskunta, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Oli asunut Amerikassa, Pennsylvaniassa ja vuosisadan alusta asti ja työskennellyt työnjohtajana pienessä levytehtaassa Monessenin kaupungissa. Koti-ikävän vaivaamana hän palasi kotiin sukulaisia tervehtimään. Tapasi reissulla Elin Dolckin, jonka Amerikassa asuvat vanhemmat sisarukset olivat laittaneet postia pikkusisarelleen Pekan matkassa. Rakastuminen tapahtui hyvin nopeasti. Oli jo pitkään suunnitellut matkaavansa takaisin Amerikkaan mennessään naimisiin Elinin kanssa noin kolme kuukautta ennen nousemistaan Titanicille. Tarkoitus oli matkustaa Mauretanialla, mutta kaksikko vaihtoi mielipidettään laivasta Southamptonissa. Määränpäänä oli Monessen, Pennsylvania. Nousi Titanicille Southamptonissa, uppoamisyönä pariskunta oli juuri palanut hyttiinsä, kun he kuulivat raapivaa ääntä ja tunsivat tärinää. Pekka loikkasi sängystään katsastamaan tilannetta, kun taas hänen vaimonsa nukahti heti uudelleen. Tuntia myöhemmin huomatessaan, ettei Pekka ollut palannut, lähti Elinkin ulos. Hän ei enää koskaan nähnyt miestään.
* Ruumista ei koskaan löydetty, vaimolle maksettiin korvauksia £ 50
Heikkinen, Miss Laina
* 1886, Jyväskylä, Suomi – 9.9.1943, Salem, Oregon
* Lippu numero 3101282, £ 7 18s 6d . Isä kuoli nuorena, äiti eli pidempään. Hänellä oli veli Toivo (k. 1940) sekä siskot Ida, Anna ja Tyyne (kaikki kuolivat 1960-luvulla). Työskenteli Helsingissä pesulassa ennen muutamistaan Amerikkaan noin 1910. Oli kamarineitona New Yorkissa ennen paluutaan Suomeen vuonna 1912. Suostutteli siskoaan Tyyneä muuttamaan kanssaan meren taakse, sillä Laina tunsi itsensä yksinäiseksi, mutta äiti ei suostunut järjestelyyn. Nousi yksin Titanicille Southamptonissa ollessaan palaamassa New Yorkiin. Hänen piti ensin matkustaa toisella laivalla, mutta hiililakko sekoitti suunnitelmat. Heräsi uppoamisyönä yleiseen käytävästä kuuluneeseen meluun sekä huutoon ’jäävuori!” Pukeutui lämpimästi, lähti kannelle ja nousi pelastusveneeseen 14. Matkusti New Yorkista ensin Bostoniin ja sieltä lopulta Oregoniin, missä asui hänen suomalaisia ystäviään. Meni naimisiin Jacob Pentillan (k. 1939) kanssa ja sai tyttären v. 1917. Näki painajaisia hukkuvien ihmisten huudoista eikä koskaan pahemmin puhunut Titanicista. Ei myöskään koskaan oppinut englannin kielen taitoa. On haudattu Stewart Greekin hautausmaalle Oregoniin.
Heininen, Miss Wendla Maria
* 1889, Turku, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Ei tietoja perheestä tai siitä, miksi Wendla päätti lähteä matkaan ja miksi ei selviytynyt . Nousi Titanicille Southamptonissa ja oli matkalla New York Cityyn.
* Menehtyi uppoamisessa, muutamia päiviä myöhemmin kaapelilaiva Mackay-Bennett löysi merestä naisen ruumiin ja toi sen maihin haudattavaksi Fairviewin hautausmaalle Halifaxiin, Nova Scotiaan. Tuolloin ruumis oli tunnistamaton, mutta myöhemmät tutkimukset varmistivat hänen olleen Wendla Heininen. Näin ruumis numero 8 sai myöskin nimen hautakiveen. Sukulaiset saivat korvauksia £ 50.
Hirvonen, Mrs Helga E.
* 2.1.1890, Taalintehdas, Suomi – 1961, Syracuse, New York
* Nousi Titanicille Southamptonissa yhdessä tyttärensä Hildurin, veljensä Eino Lindqvistin sekä August Abrahamssonin kanssa. Oli matkalla Monesseniin, missä hänen miehensä jo asui ja työskenteli terästeollisuudessa. Southamptonista Helga lähetti Titanicin kuvalla varustetun kortin ystävilleen Suomeen. Siellä pitkään katastrofin jälkeen hänen uskottiin menehtyneen, mutta toisin kävi: veli Eino auttoi Helgan lapsineen luultavasti pelastusveneeseen 15. Astui ulos Carpathiasta ja tapasi jo satamassa odottavan miehensä. Pariskunta asettui tyttärineen Amerikkaan, ja vuodesta 1926 lähtien he asuivat New Yorkissa.
Hirvonen, Miss Hildur E.
* 15.2.1910, Suomi – 12.4.1959, Cato, New York
* Nousi Titanicille Southamptonissa äitinsä, tämän veljen sekä August Abrahamssonin kanssa. Oli matkalla jo Amerikassa asuvan isänsä luokse Monesseniin. Pelastui katastrofista pelastusveneessä 15 . Ei sen enempää tietoja myöhemmästä elämästä kun vain se, että kuoli 49-vuotiaana USA:ssa.
Honkanen, Miss Elina
* 1885, Saarijärvi, Suomi - ?, ?
* Nousi Titanicille Southamptonissa matkustaakseen New Yorkiin ja sieltä mahdollisesti eteenpäin Indianapolisiin. Matkan tarkoituksesta tai syistä ei ole tietoa, kuten ei myöskään hänen liikkeistään matkan aikana. Pelastui, mutta pelastusvene on tuntematon. Ei tietoa elämänvaiheista Titanicin tuhon jälkeen
Ilmakangas, Miss Ida Livija
* 1885, Paavola, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Äiti Beata Sofia Ilmakangas, asui New Yorkissa seitsemän vuotta jo ennen vuotta 1912. Ei ollut naimisissa. Nousi Titanicille Southamptonissa yhdessä pikkusiskonsa Pieta Sofian kanssa, jota Ida oli tuomassa uuteen kotiinsa Amerikkaan ensimmäistä kertaa.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Äidille maksettiin molempien tyttärien menetyksestä korvauksia £ 10 ja £ 100
Ilmakangas, Miss Pieta Sofia
* 1887, Paavola, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Asui äitinsä Beata Sofia Ilmakankaan luona kotona Paavolassa eikä ollut naimisissa. Vuonna 1912 päätti lähteä jo Amerikassa asuvan sisarensaIdan matkassa kohti uutta mannerta. Nousi Titanicille Southamptonissa, määränpäänä oli siskon kotikaupunki New York
* Ruumista ei koskaan löydetty . Äidille maksettiin molempien tyttärien menetyksestä korvauksia £ 10 ja £ 100
Johanson, Mr Jakob Alfred
* 11.6.1877, Uusikaarlepyy, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Lähti siirtolaisena Amerikkaan 1896 ja toimi siellä puutyöläisenä ennen muuttoaan Alaskaan kultalöydön toivossa. Onnistuikin kokoamaan tarpeeksi rahaa palatakseen Suomeen, missä hän osti takaisin isälleen kuuluneen farmin . Tapasi Amerikassa tulevan vaimonsa Anna Anderssonin, häät olivat 1901. Palatessaan perheineen Suomeen v. 1907 oli hänellä neljä lasta. Vuoteen 1912 mennessä ei Jakob ollut tyytyväinen tilansa tuotantoon vaan myi sen Hannes-veljelleen. Itse hän suunnitteli muuttoa Kaliforniaan. Nousi Titanicille Southamptonissa vaihdettuaan varausta hiililakon takia. Matkusti Jakob ja Karl Wiklundin sekä Anna Sjöblomin kanssa – perheen piti seurata häntä vasta myöhemmin
* Ruumis numero 143, hänellä muuassaan olleet esineet toimitettiin hänen vaimolleen ja hänet haudattiin Fairviewin hautausmaalle Halifaxiin, Nova Scotiaan 24 huhtikuuta 1912 . Vaimo sai £ 250 korvauksia
Jussila, Miss Aina Maria
* 1893, Oulu, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Ilkka ja Sofia Jussila . Nousi Titanicille sisarensa Katriinan kanssa Southamptonissa matkustaakseen setänsä luokse New Yorkiin, missä setä omisti suomalaisen työvoimatoimiston. Ei tietoja liikkeistä matkan tai uppoamisen aikana
* Ruumista ei koskaan löydetty . Vanhemmille maksettiin molempien tyttärien menetyksestä korvauksia £ 75 sekä £ 10
Jussila, Miss Katriina
* 1892, Oulu, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Ilkka ja Sofia Jussila . Nousi Titanicille sisarensa Aina Marian kanssa Southamptonissa matkustaakseen setänsä luokse New Yorkiin, missä setä omisti suomalaisen työvoimatoimiston. Ei tietoja liikkeistä matkan tai uppoamisen aikana
* Ruumista ei koskaan löydetty . Vanhemmille maksettiin molempien tytärten menetyksestä korvauksia £ 75 sekä £ 10
Jussila, Mr Erik
* 1880, Elimäki, Suomi - ?, ?
* Oli asunut Minnesotassa ja Michiganissa yhteensä noin 8 vuoden ajan ennen vierailuaan Suomeen, missä hän myöskin meni naimisiin. Nousi Titanicille Southamptonissa matkustaakseen Monesseniin, Pennsylvaniaan . Heräsi törmäykseen, muttei reagoinut siihen ennen kuin kaveri Johan Niskanen astui sisälle hänen hyttiinsä ja varoitti häntä. Myöhemmin Erik kertoili, kuinka oli ensin hypännyt veteen ja päässyt vasta sieltä veneeseen. Hän myöskin puhui perämiehestä, joka aseella uhaten oli antanut hänen astua veneeseen vasta, kun Erik oli luovuttanut pelastusliivinsä jollekin naiselle ja luvannut soutaa. Tämä kaikki on kuitenkin luultavasti vain dramatisointia – todennäköisesti Erik nousi ilman ongelmia pelastusveneeseen 15 . Oli New Yorkiin saavuttuaan jonkin aikaa St. Vincentin sairaalassa. Tämän jälkeisestä elämästä ei ole tietoja.
Kallio, Mr Nikolai Erland
* 1895, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Nousi Titanicille Southamptonissa matkustaakseen määränpäähänsä Sudburyyn, Ontarioon. Matkaseurueeseen kuuluivat Matti Mäenpää, Iisakki Äijö-Nirva sekä Matti Rintamäki.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Sukulaisille maksettiin korvauksia £ 50
Laitinen, Miss Kristina Sofia
* 1875, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Oli asunut New Yorkissa jo vuosia ja oli palaamassa sinne Suomesta, Helsingistä noustessaan Titanicille Southamptonista.
* Ruumista ei koskaan löydetty.
Leinonen, Mr Antti Gustaf
* 1880, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Asui Oulunkylässä, joka on nykyään osa Helsinkiä. Oli naimisissa Josefina -nimisen naisen kanssa. Nousi yksin Titanicille Southamptonissa matkustaakseen New Yorkiin. Matkan tarkoitus sekä hänen liikkeensä sen aikana eivät ole tiedossa
* Ruumista ei koskaan löydetty . Leskelle maksettiin korvauksia £ 50
Lindqvist, Eino William
* 13.2.1892, Taalintehdas, Suomi - ?, ?
* Nousi Titanicille Southamptonissa matkustaakseen Monesseniin, Pennsylvaniaan. Samaan matkaseurueeseen kuuluivat hänen sisarensa Helga Hirvonen, sisarentytär Hildur sekä August Abrahamsson. Eino ei ollut aiemmin ollut Amerikassa . Asui hytissä aivan laivan keulaosissa. KunAugust törmäyksen jälkeen komensi Einoa nousemaan, ei hän uskonut minkään vaaran uhkaavan heitä. He kävivät kannella katsomassa siellä lojuvia jääkimpaleita, ja hyttiin palatessaan huomasivat sen täyttyvän vedellä. Löydettyään sisarensa Eino auttoi tämän veneeseen 15. Kertoi myöhemmin, ettei häntä laskettu veneeseen ja että hän hyppäsi veteen selviytyen lautalla. Tämä tarina ei istu oikein mihinkään, joten luultavasti hänkin pääsi suoraan veneeseen. New Yorkissa hän tapasi lankonsa Alexander Hirvosen ja jatkoi sitten matkaansa Monesseniin yhdessä Hirvosten kanssa. Myöhemmästä elämästä ei ole tietoja.
Mäenpää, Mr Matti Aleksanteri
* 1890, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Toinen etunimi mahdollisesti Alexanteri . Nousi Titanicille Southamptonissa yhdessä Nikolai Kallion, Iisakki Nirvan sekä Matti Rintamäenkanssa. Määränpäänä oli Sudbury Ontariossa. Ei tietoja liikkeistä matkan aikana.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Sukulaisille maksettiin korvauksia £ 50.
Mäkinen, Mr Kalle Edvard
* 1883, Ikaalinen, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Oli naimisissa Ida-nimisen naisen kanssa, nousi laivaan Southamptonissa ollessaan matkalla Glassportiin, Pennsylvaniaan.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Ida-vaimolle maksettiin korvauksia £ 250, suuri rahasumma antaa olettaa hänen olleen täysin riippuvainen aviomiehensä tuloista.
Nieminen, Miss Manta Josefina
* 1883, Karinainen, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Selim ja Maria Nieminen, asui Turussa. Oli alkanut työskennellä piikana jo yhdeksänvuotiaana, ja matkustanut ensimmäistä kertaa Amerikkaan ennen syksyä 1911, jolloin hän palasi Suomeen. Työskenteli alkuvuoden 1912 vanhempiensa piikkiin keräten rahaa Amerikkaan paluuta varten. Nousi Titanicille Southamptonissa ollessaan matkalla töihin Aberdeeniin, Washingtoniin. Matkusti Johan Salosen kanssa. Ruumista ei ainakaan tunnistettu, jos edes löydettiin . Vanhemmille maksettiin korvauksia £ 50.
Nirva, Mr Iisakki Äijö
* 24.12.1870, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Nimi hyvinkin luultavasti Iisakki Äijö-Nirva. Asui vaimonsa Maija-Liisa Salomonintyttären sekä viiden lapsensa kanssa Kauhajoella. Oli toiminut maanviljelijänä, mutta myi tilansa vuoden 1912 tienoilla ja suunnitteli siirtolaistumista. Nousi Titanicille Southamptonissa Nikolai Kallion, Matti Mäenpään sekä Matti Rintamäen kanssa. Perheen oli kenties tarkoitus seurata häntä myöhemmin Sudburyyn, Kanadan Ontarioon.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Leskelle maksettiin korvauksia £ 250.
Niskanen, Mr Johan
* 1873, Suomi – 13.8.1927, Cazadero, California
* Lippu numero SOTON/O 2. 3101289, £ 7 18s 6d . Etunimi mahdollisesti Juha . Oli ennen vuotta 1912 asunut kolmen vuoden ajan Vermontissa, USA:ssa, mutta palannut sitten kotimaahansa Suomeen. Hän aloitti matkansa Kivijärveltä. Nousi laivaan Southamptonissa, jakoi matkan ajan hytin Juho Strandénin kanssa. Törmäyksen jälkeen Strandén herätti hänet, hän puolestaan toisen suomalaismatkustaja Erik Jussilan. YhdessäStrandénin kanssa onnistui pääsemään venekannelle ja lopulta pelastusveneeseen numero 9. Sai £ 50 korvauksia menettämistään matkatavaroista. Asui Californiassa, missä hänen elämänsä päättyi lopulta itsemurhaan.
Panula, Master Eino Viljami
* 10.3.1911, ? – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Juha ja Maria Panula, nousi äitinsä sekä neljän veljensä kanssa Titanicille Southamptonissa. Oli matkalla isänsä luokse Coal Centreen, Pennsylvaniaan.
* Jakoi matkan ajan hytin äitinsä, kahden veljensä sekä Anna Turjan kanssa.
* Ruumis numero 4, löydettiin MacKay-Bennettin toimesta muutama päivä uppoamisen jälkeen. Pientä, vaaleatukkaista poikaa ei löytämisen yhteydessä tunnistettu, mutta MacKay-Bennettin liikuttunut miehistö kustansi vauvalle arkun ja hautajaiset. Hänet haudattiin Halifaxiin, Nova Scotiaan 4.5.1912 ”tuntemattomana lapsena.” Poikaa epäiltiin vuosikaudet ruotsalaiseksi Gosta Pålssoniksi, kunnes haudasta esiin kaivetuista hampaista selvisi, että vauva oli Pålssonia selvästi nuorempi. Marraskuussa 2002 hänet vihdoin tunnistettiin DNA-testien avulla Eino Panulaksi.
Panula, Master Ernesti Arvid
* 18.5.1895, ? – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Juha ja Maria Panula, nousi äitinsä sekä neljän veljensä kanssa Titanicille Southamptonissa. Oli matkalla isänsä luokse Coal Centreen, Pennsylvaniaan. Kuten muutkin poikamiehet, majaili hän matkan ajan laivan keulahyteissä.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Panula, Master Jaakko Arnold
* 8.12.1897, ? – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Juha ja Maria Panula, nousi äitinsä sekä neljän veljensä kanssa Titanicille Southamptonissa. Oli matkalla isänsä luokse Coal Centreen, Pennsylvaniaan. Kuten muutkin poikamiehet, majaili hän matkan ajan isoveljensä kanssa laivan keulahyteissä.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Panula, Master Juha Niilo
* 1.9.1904, ? – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Juha ja Maria Panula, nousi äitinsä sekä neljän veljensä kanssa Titanicille Southamptonissa. Oli matkalla isänsä luokse Coal Centreen, Pennsylvaniaan. Jakoi matkan ajan hytin äitinsä, kahden veljensä sekä Anna Turjan kanssa.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Panula, Mrs Maria Emilia
* 1.12.1870, Lappajärvi, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Äiti Maria Ojala, naimisissa Juha Panulan kanssa. Oli asunut Michiganissa ennen paluutaan Suomeen vuonna 1910. Päätti perheineen siirtolaistua, ja niin Maria myi kotitilansa langolleen helmikuussa 1912. Juha Panula asui jo Coal Centressä, Pittsburgissa, kun Maria nousi Titanicille Southamptonissa yhdessä viiden poikansa kanssa. Mukana matkusti myös Sanni Riihivuori, heidän naapurinsa, joka toimi myös perheen palvelusneitona. Laivassa Maria jakoi 3 nuorimman poikansa ja Anna Turjan kanssa hytin. Turja kertoi myöhemmin toisen keulassa majailleista vanhimmista pojista herättäneen heidät uppoamisyönä. Poika oli käskenyt äitiään kiirehtimään, sillä laiva oli menossa merenpohjaan. Kaikessa hässäkässä Maria kadotti pari poikaansa näkyvistään, ja Anna Turja on kertonut, kuinka Maria alkoi kannella itkeä ja kertoi jo yhden lapsensa hukkuneen kotona Suomessa. Maria oli voihkinut, että täytyikö heidän kaikkien loppujen hukkua nyt.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Juha Panula odotti Amerikassa viikon, ennen kuin sai varmistuksen lastensa ja vaimonsa kohtalosta. Hänelle maksettiin korvauksia £ 50, samoin kuin Marian äidille. Juha Panula vieraili seuraavina vuosina joskus Anna Turjan luona. Juha sai vielä myöhemmin korvauksia £ 100.
Panula, Master Urho Abraham
* 25.4.1909, ? – 15.4.1912, Titanic
* Vanhemmat Juha ja Maria Panula, nousi äitinsä sekä neljän veljensä kanssa Titanicille Southamptonissa. Oli matkalla isänsä luokse Coal Centreen, Pennsylvaniaan. Jakoi matkan ajan hytin äitinsä, kahden veljensä sekä Anna Turjan kanssa.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Pålsson, Master Gosta Leonard
* 3.1.1910, Bjuv, Ruotsi – 15.4.1912, Titanic
* Nousi laivaan äitinsä Alma Pålssonin sekä kolmen sisaruksensa kanssa Southamptonissa. Oli matkalla isänsä Nils Pålssonin luokse Chicagoon, Illinoisiin.
* Pitkään luultiin, että MacKay-Bennettin löytämä ruumis numero 4 olisi saattanut olla Gosta Pålssonin. "Tuntemattomana lapsensa" haudattu pieni poika on levännyt Halifaxissa, Nova Scotiassa Fairviewin hautausmaalla 4. toukokuuta 1912 lähtien, hautakiven ja arkun kustansivat aikanaan ruumiin löytäneet, tapauksesta liikuttuneet etsijät. Uusimmat hampaiden perusteella tehdyt tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet, että ruumis kuuluu Gosta Pålssonia nuoremmalle, noin 6-12 kk ikäiselle vauvalle - marraskuussa 2002 selvisi, että poika on suomalainen Eino Panula. Tämä siis tarkoittaa sitä, ettei Pålssonin ruumista koskaan löydetty. Jos ruumis olisi ollut hänen, olisi hänet sattumalta haudattu hyvin lähelle äitiään.
Pekoniemi, Mr Edvard
* 1891, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Nousi laivaan Southamptonissa ollessaan matkalla New York Cityyn. Ei tietoja liikkeistä matkan tai uppoamisen aikana
* Ruumista ei koskaan löydetty. Sukulaisille maksettiin myöhemmin £ 75 korvauksia.
Peltomäki, Mr Nikolai Johannes
* 1887, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Nousi laivaan Southamptonissa määränpäänään New York City. Ei tietoja liikkeistä matkan tai uppoamisen aikana
* Ruumista ei koskaan löydetty. Sukulaisille maksettiin myöhemmin £ 75 korvauksia.
Riihivuori, Miss Susanna ”Sanni”
* 23.4.1889, Ylihärmä, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Isä Juho Riihivuori, asui tämän kanssa kotona ennen kuin päätti muuttaa Coal Centreen, Pennsylvaniaan yhdessä naapurissa asuneen Panulanperheen kanssa. Luultavasti hänen tarkoituksenaan oli työskennellä Panuloiden palvelustyttönä. Nousi laivaan Southamptonissa Maria Panulansekä tämän viiden lapsen kanssa.
* Ruumista ei koskaan löydetty. Isälle maksettiin korvauksia £ 50.
Rintamäki, Mr Matti
* 1877, Kauhajoki, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Ammatiltaan maanviljelijä, naimisissa Anna Sofia Rintamäen kanssa. Vuosien 1898 ja 1911 välillä pariskunnalle syntyi seitsemän lasta. Nousi Titanicille Southamptonissa määränpäänään Sudbury, Ontario, Kanada. Matkusti yhdessä Matti Mäenpään, Iisakki Nirvan sekä Nikolai Kallionkanssa.
* Ruumista ei koskaan löydetty. Vaimo haastoi White Starin oikeuteen syyttäen varustamoa taposta sekä vakavasta laiminlyönnistä. Käsittely pidettiin 24. tammikuuta 1913, ja Annalle maksettiin korvauksia £ 375. Matti oli ollut perheensä ainoa elättäjä.
Rosblom, Mrs Helena Wilhelmina
* 1871, Rauma, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Naimisissa, hänellä oli kolme lasta. Perheen isä oli jo aikaisemmin muuttanut Amerikkaan, ja nyt Helena yhdessä vanhimman sekä nuorimman lapsensa kanssa aikoi seurata häntä. Kolmas lapsi, poika Eino, kieltäytyi matkaamasta sanoilla ”en lähde kanssanne hukkumaan”. Lähti Raumalta 23 maaliskuuta, mutta Southamptonissa tytär Salli sairastui, ja varattu matka oli siirrettävä myöhemmäksi. Nousi lastensa kanssa Titanicille määränpäänään Astoria, Oregon.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Tieto laivanvaihdosta ei ollut tavoittanut aviomiestä ajoissa, ja kesti kauan, ennen kuin tämä sai varmistuksen vaimonsa ja kahden lapsensa kohtalosta. Kesäkuun 8 päivä sai Raumalle jäänyt Eino-poika sähkeen, jossa matkalaisten hukkumisesta ilmoitettiin. Aviomiehelle maksettiin £ 100 korvauksia.
Rosblom, Miss Salli Helena
* 1910, Rauma, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Yksi kolmesta sisaruksesta, äiti Helena Rosblom. Nousi äitinsä sekä siskonsa kanssa Titanicille Southamptonissa ollessaan matkalla isänsä luokse Astoriaan, Oregoniin. Veli Eino kieltäytyi matkustamasta ja jäi Raumalle.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Rosblom, Mr Viktor Richard
* 1894, Rauma, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Yksi kolmesta sisaruksesta, äiti Helena Rosblom. Nousi äitinsä sekä siskonsa kanssa Titanicille Southamptonissa ollessaan matkalla isänsä luokse Astoriaan, Oregoniin. Veli Eino kieltäytyi matkustamasta ja jäi Raumalle.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Salonen, Mr Johan Werner
* 1873, Karinainen, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Lippu maksoi £ 21 16s, hintaan sisältyi junalippu Aberdeeniin . Nousi Titanicille Southamptonissa yhdessä Manta Niemisen kanssa. Määränpäänä oli Aberdeen, Washington.
* Ruumista ei koskaan löydetty . Sukulaisille maksettiin korvauksia £ 50.
Sivola, Mr Antti Wilhelm
* 1891, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Lipun hinta £ 21 16s, samaan hintaan sisältyi myöskin junalippu. Nousi Titanicille Southamptonissa ollessaan matkalla Mountain Homeen, Idahoon. Matkan syystä ei ole tietoja.
* Ruumista ei ainakaan tunnistettu, jos edes löydettiin. Sukulaisille maksettiin korvauksia £ 50
Sjöblom, Miss Anna Sofia
* 14.4.1894, Uusikaarlepyy, Suomi – 3.11.1975, ?
* Nousi Titanicille Southamptonissa määränpäänään Olympia, Washington, missä hänen isänsä Gabriel Gustafsson asui. Matkusti luultavasti yhdessä Jakob Johansonin sekä Jakob ja Karl Wiklundin kanssa. Nelikon piti matkustaa Adriaticilla, mutta hiililakko muutti heidän suunnitelmiaan. Anna ei tiettävästi puhunut lainkaan englantia ja oli täysin Wiklundin veljesten kielitaidon varassa. Sunnuntaina syntymäpäiväänsä juhlinut Anna makasi törmäyksen aikaan sängyssään eikä jaksanut välittää siitä, sillä hän oli ollut koko matkan onnettoman merikipeä. Lopulta, ollessaan toisen suomalaistytön kanssa matkalla venekannelle, he eksyivät A-kannelle toiseen luokkaan ja joutuivat kiipeämään tikapuita ylöspäin . Nousi noin klo 1.30 pelastusveneeseen, luultavasti numeroon 16. Jatkoi viikon sairaalareissun jälkeen matkaa New Yorkista Olympiaan, matkusti osan matkasta Oscar Hedmanin, Berta Nilssonin sekä Carl Janssonin kanssa. Asui myöhemmin Tacomassa, Washingtonissa setänsä Andrew Nelsonin kanssa. Meni naimisiin Gordon Kinkaidin kanssa, pariskunnalle syntyi poika ja tytär. Vuonna 1956 muutti miehensä kanssa Olympiaan.
Sundman, Mr Johan Julian
* 1868, Munsala, Suomi - ?, ?1968?
* Oli ollut jo kahdesti Amerikassa ennen nousemistaan Titanicille Southamptonissa. Tällä kertaa hänen määränpäänään oli Cheyenne, Wyoming. Matkan tarkoituksesta ei ole tietoa. Nousi törmäyksen jälkeen ylös sängystään, pukeutui ja pääsi venekannelle. Siellä hän ilman sen kummempaa hämminkiä nousi pelastusveneeseen numero 15 . Palasi Munsalaan joitakin vuosia myöhemmin ja työskenteli omalla maatilallaan kuolemaansa saakka.
Turja, Miss Anna Sofia
* 20.6.1893, Oulu, Suomi – 20.12.1982, Long Beach, Kalifornia
* Vanhemmat Heikki Turja ja Sanna Hakala, isällä oli kahdesta avioliitosta yhteensä 21 lasta. Kun hänen sisarpuolensa Marian aviomies lupasi hänelle töitä Ashtabulasta, Ohiosta, päätti Anna lähteä Amerikkaan. Nousi laivaan Southamptonissa, jakoi matkan ajan hytin Panulan perheen sekäSanni Riihivuoren kanssa. Kaikki naiset olivat hytissään törmäyksen aikaan, ja tunnettuaan tärinää he alkoivat pukeutua hitaasti. Joku nuorukainen kävi ovella huutamassa, että ’vauhtia tai hukutte kaikki’. Kävi katsastamassa tilannetta, mutta palasi vielä myöhemmin hyttiinsä, missä Maria Panula yritti pukea väsyneitä lapsiaan ja kyseli, että nytkö heidän kaikkien täytyisi hukkua. Pääsi kannelle pienen ryhmän mukana, vaikka miehistö yrittikin estää heitä tulemasta toisten luokkien tiloihin. Muisteli myöhemmin, kuinka useat suomalaiset, hän itse mukaan luettuna, jäivät kuuntelemaan orkesterin musiikkia. Pelastui veneessä 15. Muisteli myöhemmin, kuinka kamalaa musiikkia vedestä kuuluvat hukkuvien huudot olivat. Puhui Carpathialla suomalaismiehen kanssa, joka väitti olleensa vedessä 6 tuntia ja Titanicin miehistön ammuskelleen matkustajia. Ei puhunut laisinkaan englantia, mikä vaikeutti toimia New Yorkiin saavuttua. White Star Line kustansi hänelle junalipun Ashtabulaan. Sinne hän saapui veljen ollessa häntä vastassa, ja hänestä tuli juttua myös paikallisiin lehtiin. Anna listattiin ensin kuolleeksi, ja kotona Suomessa saatiin tietää vasta 5-6 viikkoa myöhemmin, että hän olikin elossa. Ei koskaan palannut Suomeen. Meni naimisiin Emil Lundin (k. 1952) kanssa, pariskunnalle syntyi seitsemän lasta. Oli mukana A Night To Remember -elokuvan ensi-illassa vuonna 1958 – hän ei edelleenkään osannut englantia, joten hänen poikansa toimi tulkkina. Elokuvan päätyttyä hän kysyi silmät kyynelissä: "Jos he olivat tarpeeksi lähellä ottaakseen nämä kuvat, mikseivät he tulleet auttamaan?"
Turkula, Mrs Hedvig
* 1849? 1847?, Jalasjärvi, Suomi – 1922?, ?
* Nousi laivaan Southamptonissa määränpäänään Hibbing, Minnesota. Suurin osa hänen perheestään (6 lasta ja lähes 30 lastenlasta) asuivat jossakin päin Minnesotaan. Hän oli itse leski, ja päätti nyt vihdoinkin seurata sukulaisiaan Amerikkaan. Etunimi mahdollisesti Hedwig . Oli nukkumassa törmäyksen tapahtuessa. Toinen suomalaismatkustaja, Eino Lindqvist, auttoi hänet kannelle ja pelastusveneeseen 15. Veneeseen häntä auttamassa oli myöskin joku humaltunut miehistönjäsen. Vietti New Yorkissa aikaa St.Vincentin sairaalassa. Sanoi myöhemmin suomalais-amerikkalaisen sanomalehden haastattelussa, ettei saattanut käsittää, kuinka hän vanhana naisena oli pelastunut, kun taas niin moni nuori oli hukkunut. Sanoi myös, ettei hän saanut tapahtuneesta muita seurauksia kuin hienoisen flunssan.
Wiklund, Mr Jakob Alfred
* 1894, Vaasa, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Työskenteli vanhempiensa farmilla ennen kuin nousi laivaan Southamptonissa veljensä Karl Wiklundin sekä vanhan tuttunsa Anna Sjöblominkanssa. Veljekset olivat matkalla Montrealiin, Kanadaan, ja matkalla he viettivät aikaa myös Alfred Johanssonin kanssa.
* Ruumis numero 314, löydettiin Minian toimesta ja haudattiin Fairviewin hautausmaalle Halifaxiin, Nova Scotiaan toukokuun 11 päivä 1912. Ruumiin mukana olleet esineet lähetettiin vanhemmille, korvauksia maksettiin £ 50.
Wiklund, Mr Karl Johan
* 1891, Vaasa, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Työskenteli vanhempiensa farmilla ennen kuin nousi laivaan Southamptonissa veljensä Jakob Wiklundin sekä vanhan tuttunsa Anna Sjöblominkanssa. Veljekset olivat matkalla Montrealiin, Kanadaan, ja matkalla he viettivät aikaa myös Alfred Johanssonin kanssa. Uppoamisyönä veljeskaksikko matkasi hyteiltään keulanpuolelta aina perään saakka varoittamaan Annaa vaarasta. Tämä pelastui. "sankareita kun tytön menivät herättämään"
* Ruumista ei ainakaan tunnistettu, jos edes löydettiin
Hiltunen, Miss Marta
* 1894, Kontiolahti, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Nousi Titanicille Southamptonissa ollessaan matkalla Detroitiin, Michiganiin. Matkusti yhdessä Anna Hämäläisen sekä tämän pojan Viljonkanssa. Matkan tarkoituksesta ei ole tietoa. Hänen sanottiin huolehtineen Annan matkatavaroista. Siinä missä Anna poikineen pelastui, ei Marta noussut yhteenkään pelastusveneeseen.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Hämäläinen, Mrs Anna
* 1888/1889, Suomi - ?, ?
* Nousi Titanicille Southamptonissa poikansa Viljon sekä tuttunsa Marta Hiltusen kanssa ollessaan matkalla kotoaan Kiihtelysvaarasta aviomiehensä luokse Detroitiin, Michiganiin. Pelastui poikansa kanssa veneessä numero 4. Kaksikko jatkoi matkaansa Detroitiin päivä sen jälkeen, kun Carpathia oli saapunut New Yorkiin. Sen jälkeisestä elämästä ei ole tietoa.
Hämäläinen, Master Viljo
* elokuu 1911, Suomi - ?, ?
* Etunimi mahdollisesti Wiljo. Nousi Titanicille Southamptonissa äitinsä Annan sekä tuttunsa Marta Hiltusen kanssa ollessaan matkalla kotoaan Kiihtelysvaarasta isänsä luokse Detroitiin, Michiganiin. Pelastui äitinsä kanssa veneessä numero 4. Kaksikko jatkoi matkaansa Detroitiin päivä sen jälkeen, kun Carpathia oli saapunut New Yorkiin. Sen jälkeisestä elämästä ei ole tietoa.
Lahtinen, Mrs Anna (o.s. Sylfvén)
* 1886, Amerikka – 15.4.1912, Titanic
* Hänen vanhempansa olivat aikoinaan siirtolaistuneet Suomesta. Hänen veljensä asui vuoden 1912 aikaan Hancockissa, Michiganissa. NaimisissaWilliam Lahtisen kanssa, kaksikko asui Minneapolisissa, Minnesotassa. Pariskunta oli matkustanut Suomeen auttaakseen ystäväänsä Lyyli Silvéniä muutossa uudelle mantereelle, ja kolmikko nousi paluumatkalla Titanicille Southamptonissa. Nousi uppoamisen aikana jo kerran pelastusveneeseen, mutta päätti sittenkin jäädä laivaan miehensä kanssa. Lyyli kertoi myöhemmin hänen näyttäneen hyvin hermostuneelta, mutta herra Lahtinen oli vain poltellut tyynesti sikaria.
* Ruumista ei koskaan löydetty
Lahtinen, Rev. William
* 1882, Viitasaari, Suomi – 15.4.1912, Titanic
* Naimisissa Anna Sylfvénin kanssa, pariskunta asui Minneapolisissa, Minnesotassa, minne he vuoden 1912 tienoilla rakennuttivat itselleen asuntoa. Kaksikko matkusti Suomeen auttamaan ystäväänsä Lyyli Silvéniä, joka oli siirtolaistumassa Amerikkaan ja joka nousi heidän kanssaan Titanicille Southamptonissa. Jäi vaimoineen suosiolla uppoavaan laivaan. Lyyli kertoi myöhemmin hänen näyttäneen hyvin tyyneltä ja polttaneen kannella sikaria, sen sijaan Anna oli vaikuttanut hermostuneelta.
* Ruumista ei koskaan löydetty. Vuonna 1914 Williamin leskeksi jäänyt äiti Fredrika Peura sai vihdoinkin korvauksia £ 50
Silvén, Miss Lyyli Karoliina
* 1894, Tornio, Suomi - ?, ?
* Nousi Titanicille Southamptonissa ollessaan matkalla siirtolaisena Minneapolisiin, Minnesotaan yhdessä (kasvatti- tai adoptiovanhempiensa tai ystäviensä) Anna ja William Lahtisen kanssa. Jakoi matkan ajan hytin Anna Sinkkosen kanssa. Uppoamisen aikana seisoskeli Lahtisten kanssa pitkään kannella ja nousi sitten yhteen viimeisistä veneistä, luultavasti numeroon 16. Vietti New Yorkiin saavuttuaan jonkin aikaa juutalaisessa "tervetulomajassa", myöhemmästä elämästä ei ole tietoja.
Sinkkonen, Miss Anna
* 1882, Turku, Suomi - ?, ?
* Lippu numero 250648, £ 13. Oli muuttanut jo aikaisemmin Brightoniin, Massachusettsiin ja palannut sittemmin käymään kotimaassaan. Nousi Titanicille Southamptonissa ollessaan palaamassa kotiinsa. Jakoi matkan ajan hytin Lyyli Silvénin kanssa. Pelastui uppoamisesta veneessä numero 10 ja vietti New Yorkissa jonkin aikaa juutalaisessa "tervetulomajassa". Myöhemmistä elämänvaiheista ei ole tietoja.
outo nimestani tuleva gematria arvoHenry Johannes sisään juutalaisten gematriassa on yhtä suuri kuin: 1367
1367 : h8e5n40r80y4000j600o50h81n40n40e5sValkoinen Tähti Linja on juutalainen gematriassa on yhtä suuri kuin: 1367
White Star Line in Jewish Gematria equals: 1367
se on sama kuin titanicin varustamosta tuleva arvow900h8i9t100e50s90t100a1r800l20i9n40e5
Les liens ci-dessus sont pour l'internet, je ne suis pas responsable de leur contenu!
yllä olevat linkit ovat etsitty internetistä ,en ole vastuussa niiden sisällöstä
OUR LIFE IS LIKE BOAT OLYMPIA. WE HAVE HOLE BIG HOLE IN OUR SHIP...IT DOES NOT MATTER IF YOU CHANGE NAME YOU SUNK...JESUS CRIST KNOW EVERYTHING HE KNOW OUR PROBLEMS FORGIVE US OUR SINS ASK HIM NOT ONLY HELP YOU SAVE YOU THAT YOU SURVIVE PLEASE JESUS NAME I ASK. MEIDÄN ELÄMÄMME ON KUIN OLYMPIA LAIVA SIINÄ ON VALTAVA REIKÄ KYLJESSÄ, LAIVASSAMME. EIKÄ NIMEN VAIHTO MUUTA ASIAA SINÄ HUKUT. JEESUS KRISTUS TIETÄÄ KAIKEN JA ANTAA SYNNIT ANTEEKSI PYYDÄ HÄNTÄ EI VAIN AUTTAMAAN VAAN PELASTAMAAN SINUT JA JOTTA SELVIÄISIT TÄTÄ PYYYDÄN JEESUKSEN KALLIISSA NIMESSÄ AAMEN.
VastaaPoistaKirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista